18 Mayıs 2012 Cuma

After Effechts




                                                                           After Effects



Daha ilk başta söylediğimiz gibi Adobe After Effects bir video edit yazılımı değildir, dolayısıyla sadece video edit yazılımlarıyla ve onların uygulama mantığıyla kendini geliştirmiş bir kullanıcı, sadece Adobe After Effects değil benzeri tüm compositing yazılımlarında bir bocalama yaşayabilir.

Belki de bu tarz yazılımlardaki tek benzerlik time-line mantığıdır. Zira tüm hareketli görsellerle uygulama yapmamızı sağlayan yazılımlar Macromedia Flash'tan Adobe Premiere'e kadar her zaman karşımıza bir time-line ile çıkar. Bu arada bilmeyenler için hemen belirtelim; Time-line bu tarz uygulamalardan hareketli görüntü içerisinde gezinmenizi sağlayan zamanlama çubuğudur. Bu zamanlama çubuğu sayesinden video düzlemi içerisinde hareket edebilir ve dilediğiniz yere müdahele edebilirsiniz.




                                                                  Ne zaman nasıl kullanmalı?
Aslında en çok sorulan sorulardan biri de budur. Elimizde 20 dakikalık bir video olduğunu varsayalım ve bunun içinde bir yerlerde 4-5 saniyelik bir bölümde Adobe After Effects'e ihtiyacımız olsun. Kullanıcıların bir çoğu böyle bir durumda, tüm videoyu After Effects'e atıp atmama konusunda tereddüt ederler. Aslında haklılar da 4-5 saniyelik bir gereksinim için koskoca videoyu yazılıma atmak kimi zaman işkenceye dönüşebilir.



İki olaslık var birincisi, gerekli kısmı tek başına After Effects'te işleyip, çıkış aldıktan sonra video edit yazılımıyla tüm video içerisine yerleştirmek. Ya da gözümüzü karartıp tüm videoyu After Effects içerisine atmak. Teoride tüm videonun tek seferde işlenmesi mantığı her zaman daha avantajlıdır, yani gözümüzü karartmak çok daha iyi sonuçlar verebilir. İşte bu noktada sisteminizin gücü ve sabrınız önemli bir rol oynuyor.



                                                                        Temel özellikleri
Adobe After Effects oldukça gelişmiş araçlar ve compositing mantıklarıyla birlikte gelmektedir. Her ne kadar 3D bir yazılım olmasa da elinizdeki düzlemleri, videoları ve yazıları v.s After Effects'in içeri doğru olan 3D boşluğunda kullanabilirsiniz. Anlatması biraz zor olacak ama After Effects de 3D yazılımlar gibi 360 derece değil, karşınızda monitör içerisinde, dahası ekrandaki monitör penceresi içerisindeki 180 derecelik alan içerisinde 360 derece hareket sağlamaktadır.



Yazılımın temel filtreleri kurgu sonrası rötuşlarınız için yeterli olsa da, asıl ufkunuzu açacak olan araçlar pluginlerle birlikte gelecektir. Bu sebepten After Effects'in mantığını yakaladıktan hemen sonra, sıkı bir plugin avına çıkmanız çok faydalı olacaktır.


Tabii ki After Effects'in can damarlarından biri olan "kamera" mantığını da unutmamak gerekli. Hemen yukarıda belirttiğimiz gibi yazılım 3D bir boşluk içerisinde çalıştığı için, videolarınızın ve benzeri görsellerinizin içerisinde sanal kameralar yaratabilir (tam teknik detayları da siz belirleyebilirsiniz) ve sanal bir kamerayla görseller içerisinde, arasında, üzerinde dolaşabilirsiniz. Kaldı ki gördüğünüz o çok yönlü ve "kıpır kıpır" jeneriklerin bir çoğunda bu kamera mantığı kullanılır.



Şimdilik After Efects'in neler yapıp yapamayacağından bahsetmenin hem anlamı yok hem de bu şekilde özetlemek neredeyse imkansız. Bu yüzden ilerleyen yazılarda yazılımın gerçek özelliklerini birlikte keşfedeceğiz...




                                                        Adobe After Effects'e giriş

After Effects herkesin de bildiği gibi Adobe firması tarafından geliştirilmiş bir compositing & vector video yazılımıdır. Bir başka değişle After Effects bir video edit yazılımı değil, aksine video edit yazılımlarının yetemediği noktalarda ve fazlasının gerektiği anlarda bize yardımcı olan harici bir uygulamadır.



Herşeyden önce compositing ve vector video mantıklarından bahsetmemiz gerekiyor. Compositing en kaba haliyle en az iki farklı görsel birbirine adapte etmek ve tek bir video . Yani 3D bir arka plana gerçek insanları yerleştirmek bir compositing işlemidir. Bu işlemi özellikle verdiğimiz örnekteki gibi yapan çok daha başarılı ve hatta bu konuya dedicate olmuş yazılımlar olsa da After Effects'in nimetleri ve esnekleği onu uzun sürelerdir gündemde tutmayı başarmıştır.


Çünkü compositing dediğimiz sırada tek kastettiğimiz unsur 3D ve gerçek görüntüler arasındaki ilişki değildir. İki gerçek görüntü, gerçek görüntü ve vektör video gibi bir çok farklı kombinasyonda After Effects oldukça işe yaramaktadır.




Gelelim vector / vektör video mantığına. Bilgisayar grafiklerindeki vektör ve piksel grafik farklarını bilirsiniz. Piksel grafikler, sabit noktaların daha önceden belirlenmiş renk ve birbirleriyle adaptasyon kriterlerine göre oluşturduğu ve aslında hiç bir esnekliği olmayan bir nevi kilitli piksel yığınıdır. Yani bir piksel grafiği büyüttüğünüzde, yapılan iş büyüteçle bakmak kadar aciz bir yöntemdir aslında ve hiç bir zaman kusursuz bir büyüme olmayacağı gibi, kusursuz bir küçülme de olmaz. Piksel grafikler büyürken bozulduğu gibi çoğu zaman küçülürken de bozulur. Yani ebatları değiştirmek hiç bir yönden piksel grafiklerin işine yaramaz.

Bizim kullandığımız geleneksel videolar ve tabii ki video kameramızla çektiğimiz video görüntüleri piksel bazlıdır ve aslında ne iseler "o" durlar. Şartlar ne olursa olsun, her bir kıpırdanma onlar için deformanson anlamına geldiği gibi, bu kısır esneklik durumu compositing gibi işlemler de uygulayanı oldukça kısıtlar.

2 yorum:

  1. Hocam bi hatamı görürseniz söylermisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce After Effects'i kimin yazdığını bilseydim daha iyi olurdu:)))
      ikincisi After Effects dediğin bu kadar kısa anlatılabiliyor mu??
      üçüncüsü kaynakça nerede?

      Sil